Fulltextové vyhledávání 2.0

Drobečková navigace

Úvod > Mateřská škola > Informace z jednotlivých tříd MŠ > Metoda vědomé stopy pohybu

Metoda vědomé stopy pohybu



Písmo jako vědomá stopa pohybu

Se skupinou předškoláků, kteří mají grafomotorické obtíže, pracujeme pravidelně metodou vědomé stopy pohybu, která cvičením a malováním s prvky tchaj-ťi podporuje rozvoj grafomotorikých schopností a dovedností.

„Metoda nabízí nový přístup, jak děti inspirovat a vést hravou formou k uvědomění a propojení mysli a těla, pozorování a napodobování vědomého pohybu. Za použití prvků tchaj-ťi přecházejí děti od volného čmárání k organizování stopy pohybu, později jejího tvaru a nakonec i rytmu. To je nevyhnutelný základ a předpoklad k dobrému zvládání grafomotorických dovedností, tak důležitých pro následnou výuku písma.

Jednotlivé lekce spočívají ve společném tvoření ve skupině. Vždy je důležitější samotný proces cvičení a tvoření, nežli výsledné dílo. Cílem se tedy stává společná cesta, která dětem zprostředkuje radost z jejich snažení, podporuje citlivost, vnímavost a schopnost vyjádřit emoce a zážitky výtvarným způsobem. Bez obav z výsledného neúspěchu.“