Písmo jako vědomá stopa pohybu
Se skupinou předškoláků, kteří mají grafomotorické obtíže, pracujeme pravidelně metodou vědomé stopy pohybu, která cvičením a malováním s prvky tchaj-ťi podporuje rozvoj grafomotorikých schopností a dovedností.
„Metoda nabízí nový přístup, jak děti inspirovat a vést hravou formou k uvědomění a propojení mysli a těla, pozorování a napodobování vědomého pohybu. Za použití prvků tchaj-ťi přecházejí děti od volného čmárání k organizování stopy pohybu, později jejího tvaru a nakonec i rytmu. To je nevyhnutelný základ a předpoklad k dobrému zvládání grafomotorických dovedností, tak důležitých pro následnou výuku písma.
Jednotlivé lekce spočívají ve společném tvoření ve skupině. Vždy je důležitější samotný proces cvičení a tvoření, nežli výsledné dílo. Cílem se tedy stává společná cesta, která dětem zprostředkuje radost z jejich snažení, podporuje citlivost, vnímavost a schopnost vyjádřit emoce a zážitky výtvarným způsobem. Bez obav z výsledného neúspěchu.“
Základní škola a mateřská škola Barrandov,
Praha 5 - Hlubočepy, Chaplinovo nám. 615/1,
příspěvková organizace
Chaplinovo nám. 615/1, Praha 5 - Hlubočepy,
152 00 (zobrazit na mapě)
MŠ Renoirova 648/29, 152 00 Praha 5
Datová schránka: hpdjrgr